Erkek olmak zor iş!


Yıllar sonra karşılaştığım bir okul arkadaşım neden hiç evlenmediğini açıklarken “Kadınlardan korkuyorum!” demişti.


“Ben de!” dedim, “Haklısın valla, ben de çok korkuyorum!”

Şaka yaptığımı zannetti önce ama ben çok ciddiydim. Ne yalan söyleyeyim, hemcinslerimden feci halde korkuyorum!

Bir kadının ahını almayacaksın, sana yapmadığını bırakmaz! Boşanma aşamasında bir arkadaşımın kocasına yaptıklarına şahit olunca bunu daha iyi anladım.
Bunun erkek versiyonları da var tabii... Fakat erkek çok kafa yorulması gereken bir kötülük yapıyorsa, anlayın ki arkasında ona akıl veren bir kadın var.

Erkek düz mantıklıdır, saftır. Aklı entrikalara ermez. Yalan söylemeyi bile yüzüne gözüne bulaştırır, hemen açık verir.
Yaptığı işe tamamen yoğunlaşır. Sevişirken konsantre olma problemi yoktur.
İki şeyi aynı anda yapmakta zorlanır. Mesela, bir şey okuyorsa sorulan soruya cevap veremez.

Kadın ise aynı anda birçok şeyi yapmak konusunda uzman olmasına rağmen konsantrasyon bozuklukları yaşar.
Aklı çetrefillidir. Binbir tilki döner kafasında!

Ben hep yüzde doksanı kadın olan ofislerde çalıştım… Aman yarabbim, ne dedikodular çıkar, ne kuyular kazılır… Öyle aval aval seyreder, şaşırır kalırsın… Erkek sayısı çoğaldıkça ilişkiler biraz dengelenir...

“Ne yani, sen kadın değil misin?” diyeceksiniz.
Kadınım kadın olmasına da, bazı hemcinslerimi görünce erkek olasım geliyor! Yüzüne gülüp arkandan konuşan, nefes alır gibi yalan söyleyen, kötülük yapmayı kendine iş edinmişlerle aynı cinsten olduğuma çok utanıyorum.
Yalan söylemeyi sevmiyorum, zaten beceremiyorum. Hemencecik doğrusunu söyleyip başıma iş açıyorum. Bana söylenen yalanlara ise bir güzel kanıyorum!

Bunların haricinde, ben de karmakarışık kafası olan bir kadınım. Bin tane şeyi aynı anda düşünmekten anam ağlıyor. Hayatı, kendimi, başkalarını sorgulamaktan yoruluyorum.
Ruh hâli değişimleri de pek zor. Bazen sabah kalkıyorum, bir şey var… Birine dalaşasım var… Kimse bana bir şey söylemesin… Takvime bakıyorum, hah tamam, ayda bir uğrayan sevimsizliğin gelmesine az kalmış. Dokunmayın bana(!)

Bazen ne istediğimizi biz bile bilmediğimiz halde sevgilimiz anlamıyor diye kızdığımız bile oluyor.
Oysa, erkek basit. Doyuma ulaşmışsa ve karnı toksa mutludur. Bir de tuttuğu takım kazanmışsa, çok mutludur!
Geriye kalır, kadınını memnun etmek... İşte o zor bir oyundur!

Paris, 28/06/2011

Dip not- Kadın olmanın “daha zor iş” olduğunu biliyorum. Bunu çok yazdık çizdik. Biraz da erkeklerin tarafından bakalım dedim.J




Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!