Anasını sevmiyorsan kızını alma!


Gittikçe anneme benziyorum. Her geçen sene biraz daha fazla! İşin kötüsü, daha çok beğenmediğim, hatta gırgıra aldığım hallerine benziyorum.

“Kızım kalp krizi geçirteceksin bana!”
“Yaaa anne, bu kadar da evhamlı olunmaz ki, rahat ol biraz!”

Ah anneminki de evham mıymış? Ne rahat yetiştirmiş bizi meğerse... Üstelik o zamanlar cep telefonu da yokmuş...
Benim şimdiki hâlim içler acısı... Kızlardan biri cep telefonuna 10 dakikadan fazla cevap vermesin, bütün arkadaşlarını sırayla aramaya başlıyorum. Ben olsam sinir olurdum ama elimde değil, merak ediyorum işte!

✳✳✳


“Ayşe, şu önde yürüyen kadının poposu mu daha büyük, benimki mi?”
“Seninki anne! J
“Bana baaak, kızdırma beni!”

Benim popomla bir alıp veremediğim yok. Kızlara popo boyutu karşılaştırması yaptırmıyorum ama aramızda şöyle konuşmalar geçebiliyor:
“Kızlar Lea’nın annesi benimle aynı yaştaymış. Ne olur çabuk söyleyin, ben o kadar yaşlı durmuyorum, değil mi?”
“ Hahaha haaaa”
“Ne???”
“Ha ha ha haaaaaaa”
“Bana bakınnnnnn, dalga geçmeyin benimle!”


✳✳✳


“Anne bu kadınlarla çok yüz göz oluyorsun tepene çıkıyorlar! Yufka yürekliliğin sonu yok, bunlar hep iyilere kazık atıyor!”
Diye annesini eleştiren ben, şimdi aynı şeyi yapıyorum! Yufka yüreklinin de önde gideniyim. Yapacak bir şey yok.

✳✳✳


“Ben ölünce hiç ağlama Melanie olur mu? Çünkü ölümüm senin yüzünden olacak!”
Déjà vu! Annem de bana aynısını söylerdi. Demek insan çaresiz kalınca duygu sömürüsünü bile deniyormuş.

Bir de, annem oldum olası yaşını büyütürdü. “Anne bütün kadınlar yaşını küçültür, sen neden büyütüyorsun” derdim.
Şimdi ben de aynı şeyi yapıyorum! Aradaki fark, o beşer beşer yuvarlardı, ben buçukları yuvarlıyorum, bazen ağzımdan bir yaş fazla çıkıyor. Neden bilmiyorum?

Ah bir de alınganlık meselesi var. Onunla dalga geçerim ama ben annemden bin beter alınganım!

Abartıyı da unutmayalım... Bir bakıyorum kendimi annem gibi konuşurken buluyorum “yüzlerce kişi toplanmıştı...” (en iyi ihtimalle 10-20 kişi vardır...)

Bunun kaçışı yok galiba? Başka kız arkadaşlarım da gittikçe annelerine benzediklerini söylüyorlar...

Durum bu ise, hayatının kadınını henüz bulamamış olan arkadaşlarım... Âşık mı oldunuz? Hemen kızın annesi ile tanışın.
Anlaşıyorsanız ne âlâ, anlaşamıyorsanız çok fenaaa!

Paris, 15/07/2011



Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!