“Aşka Veda”

“Aşka veda” Can Dündar’ın yeni kitabının ismi. Aşk’la ilgili yazdığı kısa yazılarından derlenmiş. Paris-İzmir yolculuğunda okudum bitti. Nasıl güzel, nasıl gerçek tespitler… Budur diyorsun, durum aynen budur!


Yıllarca bekar kız arkadaşlarımı dinledim…
Piyasada adam gibi adam yok! İyileri kapılmış zaten, evli.
Bekarlar… Ya gay, ya sorunlu.
Sorunsuz gibi görünenleri ise “sorumsuz!”

Pöööffffff ne kara bir tablo… Lezbiyen olsan yeridir!

Sonra erkek arkadaşlarımı dinlemeye başladım. Öyle dolmuş ki erkekler, en konuşmayanlarının bile diline vurmuş! Dertliler, çok dertli!
Ben bir ara ciddi ciddi “erkek tarafı” oldum. Haklı oldukları çok şey vardı çünkü.

Avlanma zevki yok olmuş şaşkın erkekler, “kolay” zamane kadınlarından bıkmış. “Peşinde koşmak, elde etmek istiyorum!” diye bağırıyorlar avazları çıktığı kadar ama duyan yok!
Onlar da bırakmışlar kendilerini, günlerini yaşıyorlar.
Bıkmışlar kadınlardan, evlenmiyorlar.
Hatta arada hemcinslerini bile deniyorlar.
“Gerçek erkekler” artık karaborsa olduğu için, en işe yaramayanı bile havaya girmiş.
Çuval’a çük taksam erkek diye peşinde koşacaksınız diye dalga geçiyorum kız arkadaşlarımla.
Suç kesinlikle erkeklerin değil, kendi değerini bilmeyip, erkekleri ne oldum delisi yapan kadınlarda.

Benim aklım iyice karışmış, artık taraf tutmuyorum, anlamıyorum ben bu işlerden derken, Can Dündar yetişti imdadıma. Fransız kaldığım konulara da ışık tuttu.
Ama aydınlandım da ne oldu? İyice kafam karıştı! Okurken bazen midem bile bulandı. “Oha!” dedim. Halbuki artık hiçbir şeye şaşırmayacak yaşa gelmiştim(!)

Benim anladığım sadece şu kadarı:
Aslında ilişkilerin büyük çoğunluğu bir yanlış anlaşma, iletişim çağında iletişimsizlik!
Birbirine tam olarak ne istediğini söylemeyen, gittikçe az konuşan ve en sonunda susan çiftler…
Kadının da erkeğin de istediği aynı aslında, hem arkadaş, hem de aşık olmak… Sevişmek, koklaşmak… Beraberken huzur bulmak… Güzellikleri olduğu gibi, dertleri de paylaşabilmek.
Ve bütün bunları biriyle yaparken tamamen kendin kalabilmek.

Can Dündar formülü unutmayın diyor:
«Tekil olmayı başarmış iki kişi = Sağlam bir ilişki…» 

Ben de «kolay gelsin!» diyorum.
Cümlemize…  


Ildır, 21/07/2012

Sanki bir S harfi yapmışım deniz kabuklarıyla, sevginin S'si gibi...


Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!