Yaşlı anne

“Yaşlı”, “demode”, “hiçbir şeyden anlamayan” anne-babalarız biz.
Çocuklarımızın gözünde! En çok da 14,5 yaşındaki ergen olanının.
Ne dersen, yanlış... Hiçbir yorum olması gerektiği gibi değil...
Çağ dışıyız biz (!)

“Anne sen sürekli olarak converse + jean takıldığın için genç falan mı olduğunu zannediyorsun?”

 “Ah sen bu müziği mi dinliyorsun ? Bu genç müziği…”

 “Ay, felaket… yeter artık dans etmeyin!” deyip görmemek için başka bir yere kaçmalar...

Geçen gün Mélanie babasına bir tartışma sırasında “senin hayatın bitmiş!” dedi... Konteks içerisinde babasına tam olarak “sen ununu eleyip eleğini asmış yaşlı bir adamsın” demek istedi... Sadece 43 yaşında olan babasına...

Geçen gün sokakta yürüyoruz... Bir ara Mélanie ile ben önde kalmışım... Liza arkadan koşarak geldi.
“Anne, arkadan Mélanie ile arkadaş gibi duruyorsunuz. Boyunuz, kilonuz, jean pantalonunuz ve montunuz aynı!”
Mélanie bu yorumdan hiç memnun olmayan bir bakış fırlattı kardeşine.  “Saçmalama!” diye de ekledi somurtarak.
Bense sevinçten gürültülü bir kahkaha attım! 12 yaşındaki kızım bana 14,5 yaşındaki kızımla kardeş gibi olduğumu söyledi!
“La vérité sort de la bouche des enfants” / Doğru söz çocuğun ağzından çıkar”. İşte budur! 
Ben ağzımdaki bütün dişleri göstererek gülmeye devam ederken, AMAsı geldi.
“Ama ne?”
“Yani, arkadan bakınca.”
“Önden bakınca ne oluyor?”
“Önden bakınca yaşlı olduğun anlaşılıyor işte...”
“Yani kaç yaşında duruyorum?”
“Bilmiyorum işte ama genç durmuyorsun...”

Tabi, bu yaş konusu çok göreceli... Gidip hemen intihar etmeye gerek yok.
Birkaç hafta sonra yine Liza ile aramızda geçen konuşma aynen şöyle:
“Anne arkadaşım Flore’la beraber Justin Bieber’in konserine gitmek istiyoruz. Eğer Paris’e gelirse bizi götürür müsün?”
“Götürürüm tabi de, Justin Bieber de kim? Hiç duymadım.”
Hemen internetten bulup bana gösterdi.
“Ay ne kadar küçük duruyor, kaç yaşında?” diye sordum.
“Küçük değil, 15 yaşında!” diye cevap verdi.

Eh çocuk haklı. Justin Bieber 15 yaşında ve büyük.
Annesi 45 yaşında ve yaşlı!

Paris, 17/03/2010

Arkadaş gibi AMA arkadan(!)


Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!