Yaş 46, yolun yarısı eder(miş)



Bir doğum günüm daha geldi çattı. 7 Mayıs 2011'de 46 yaşımı dolduruyorum!
Daha 45’e zor alışmışken ne zaman 46 oldum? O bir sene nereye uçup gitti?

Geçen sene kendimce “45 yolun yarısı eder” diye hesaplamıştım. Kendimdeki değişiklerle de bir güzel dalga geçmiştim. 45’inci yaşıma pek neşeli girmiştim doğrusu...
Bu sene nasıl bir motivasyon bulabilirim derken The Economist dergisi imdadıma yetişti. 16 Aralık’taki kapak yazısında yaş ve mutluluk arasındaki ilişkiden bahsediyor. Neden insanlar orta yaşı geçtikten sonra daha mutlu oluyormuş? Dönüm noktası neresiymiş?
Yazının beni ilgilendiren kısmı, küresel ortalama alındığında, olgunluk yaşı, yani yolun yarısı 46 yaşmış. Ben yanlış hesap yapmışım geçen sene, oh bir sene kazandım, yaşasın!
Üstelik gerçek mutluluk 46’dan sonra yakalanıyormuş!

Kabaca bir özet yaparsak durum şöyle:
Gençlik farkına varmadan geçiyor. Koşturma, ihtiras ve tatminsizlikler arasında, hiçbir şey anlamadan...
İnsan çocukları olunca çok mutlu oluyor ama onlar küçükken yaşanılan endişe ve kızgınlık gibi duygular mutluluğa limon sıkıyor.
Sen orta yaşa geldiğinde ise çocukların ergenliğe giriyor. O çocuklar küçükken duyduğun endişe ve kızgınlık, bu dönemin yanında çerez gibi kalıyor. Hem kendi bedenindeki, kafandaki değişiklerle, hem de ergenlik çağındaki çocuklarınla mücadele ederken bunalıma giriyorsun.
İnsanların en mutsuz olduğu dönem olgunluğun zirvesi imiş. Yani ortalama 46 yaş civarı. Ama bu yaşta bunalıma girmek iyi bir habermiş. Çünkü olgunluk çağında dibe vurup sonra aslanlar gibi su yüzüne çıkıyormuşsun. Hem de daha güçlü, sakin ve de olgun olarak.  
Daha sonraki yıllarda ise mutluluk ivmen gittikçe yükseliyormuş. Şu ana daha çok değer verirken uzun vadeli hedeflere pek kafayı takmıyormuşsun.
Artık geri sayımda olduğunu bildiğin için gününü yaşamaya bakıyormuşsun.

Bundan sonraki her doğum günümde bir yaş daha aldım diye şıkıdım, şıkıdım oynayacağım(!) Ne güzel, bir züğürt tesellisi buldum kendime. Muhteşem!

47’sini dolduranlar duyduk duymadık demeyin: Bu çok iyi bir haber! Doğum gününüz kutlu olsun!

Paris, 3/05/2011  



Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!