Anneeeeeeeee… yine anneler günü!

Empoze edilen ne kadar gün varsa hepsine sinir oluyorum. Anneler günü de istisna değil tabii. Hatta düşününce anneler gününü sevmememin diğer ticari günlerden daha fazla nedeni var.

İlk aklıma gelen annesini kaybetmiş olanlar... En çok da çocuklar. Annelerine sürpriz yapmaya hazırlanan diğer çocukları seyrederken onların kalbi nasıl acıyordur, bir düşünen var mı acaba?

Ya anne olmayı çok isteyip de olamayanlar... Kimbilir kendilerini nasıl hissediyorlardır o gün...
Duygu sömürüsü yapıp ticaret yapacağım diye insanları üzmenin anlamı var mı?

Annelik o kadar kutsal ki, senede bir gün yeter mi? Her gün anneler günü!
Anneni başka gün öpsen, çiçek alsan, daha mı az sevinecek? Kim uyduruyor bu günleri?

Hadi uydurmuşlar tamam, illaki kutlayacağız, bari bütün dünyada aynı günde olsaydı! Bildiğim kadarıyla dünyada üç ya da dört farklı tarih var. Fransa ile Türkiye’de aynı tarihte olsa çok basit olurdu. Mümkün değil! Türkiye’dekini kaçıracağım diye ödüm patlıyor, her yere alarm koyuyorum annemi aramayı unutmayayım diye.

Yaşadığın ülkedekini unutmaya imkân yok zaten. Bir ay öncesinden yerde gökte yazıyor. “Annenizi unutmayınnnnn,  hediye alınnnn”
Annem kardeşimle bana “sakın hediye almayın” derdi. Çiçek bile istemezdi. Kırdan papatya toplasak daha çok sevinirdi. “Bana resim yapın” derdi. Hatırlıyorum, anneler gününde erkenden çıkar, bahçe bahçe gezer çiçek toplar, gül araklardık. Harika buketler yapıp annemize getirirdik.

Ben de şimdi çocuklarıma aynı şeyi söylüyorum. “Sakın, ama sakın ha hediye mediye almayın.” Anneler gününde birbirinden güzel resimler, şiirler hediye ediyorlar. Bir de kocaman öpücük. Var mı daha güzeli?

Anneler günü benim için keyifli. Ama o illa birinin daha önceden karar verdiği bir tarih yerine herhangi bir gün de olabilir. Annesi olanlar, çocuğu olanlar, istediği gün bir hoşluk yapabilir. Anneler, babalar, anneanneler, sevgililer, vb... günlerine kimsenin ihtiyacı yok!

Annemi sevdiğimi canım ne zaman isterse o zaman söylerim. Mayıs ayının ikinci Pazarında adet yerini bulsun diye söylemek istemiyorum. İşte onun için bugünden söylüyorum.
Dünyanın en şahane annesi, seni çok seviyorum!
Benim annem olduğun için çok şanslıyım! Canımsın!

Paris, 5/05/2011






Popular posts from this blog

Ildır'ın suçu ne?

Susarak anlaşmak…

Uslanma hiç hep deli kal!